شیوه نامه برگزاري امتحانات پايان ترم نيمسال اول سال تحصيلي
1400-10-14
بر اساس مصوبه یکصد و ششمین جلسه شورای آموزشی موسسه آموزش عالی تابران و به استناد مصوبات ستاد ملي مبارزه با كرونا و نیز بخشنامه های ابلاغی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در راستای حفظ سلامتی دانشجویان، استادان و کارکنان، مقرر گرديد امتحانات پايان ترم نيمسال اول سال تحصيلي 1401-1400 موسسه آموزش عالي تابران، با رعایت موارد ذیل، به شكل غير حضوري (مجازي)، برگزار گردد.
الف) زمان و نحوه برگزاري امتحانات غير حضوري (مجازي)
امتحانات پايان ترم نيمسال اول سال تحصيلي 1401-1400، از تاریخ 26 دیماه ه شكل غير حضوري (مجازي) و صرفا در سامانه آموزش مجازی (LMS) برگزار خواهد شد. تاریخ و ساعت برگزاری امتحان در پرتال دانشجویان، قسمت برنامه امتحانی، درج گردیده است. لازم به توضیح است امتحاناتی که برای آن تاریخ و زمان مشخص نشده است، در زمان مشخص شده از سوی استادان مربوط و پس از هماهنگی با دانشجویان در سامانه LMS برگزار خواهد گردید.
تاکید می گردد امتحانات پایان ترم، صرفا در سامانه آموزش مجازی (LMS) برگزار خواهد گردید و ارسال پاسخ ها نیز، صرفا از طریق سامانه LMS مجاز می باشد.
ب) تقلب و تخلف در امتحانات مجازی
بر اساس اعلام کمیته انضباطی دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موارد ذیل مصداق تقلب و تخلف در امتحانات مجازی می باشد که در صورت مشاهده یک یا چند مورد از آنان، شورای انضباطی دانشگاه پس از بررسی، احکامی از قبیل درج نمره 25. (بیست و پنج صدم) برای آن درس، محرومیت موقت یا دائم از تحصیل و ... را صادر خواهد نمود.
مصادیق تخلف یا تقلب:
- انتشار یا ارسال سوالات یا پاسخنامه آزمون به دیگری در فضای مجازی
- کپی برداری و استفاده از سوالات یا پاسخنامه در گروه ها و صفحات اجتماعی
- استفاده چند نفر از یک آدرس مشابه
- خرید و فروش پاسخ ها
- قطع عمدی آزمون های آنلاین
- استفاده از عبارت و جملات دانلود شده از اینترنت
- ورود همزمان دانشجو از دو دستگاه
- سایر موارد به تشخیص استاد مربوط و مسئولین آموزشی برگزاری امتحانات
ج) قوانين و مقررات خاص مربوط به امتحانات غير حضوري
- ضروری است دانشجویان تا 23 دیماه 1400 به پرتال دانشجویی مراجعه نموده و پس از انجام ارزشیابی دروس و پرداخت الکترونیکی الباقی شهریه، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه امتحان الکترونیکی اقدام نمایند. (با توجه به شیوه غیر حضوری آزمون، نیاز به پرینت کارت ورود به جلسه نمی باشد)
- تاکید می گردد، صرفا اطلاعات کارت ورود به جلسه امتحان در خصوص زمان امتحان، معتبر می باشد. لذا دریافت تصویر کارت ورود به جلسه امتحان و نگهداری آن نزد دانشجو ضروری می باشد.
- آن دسته از دانشجویان که کسری مدارک آنان از طریق پیامک به آنان اعلام گردیده است، درصورت عدم تکمیل مدارک پرونده دانشجویی، مجاز به ورود به پرتال دانشجویی جهت انجام فرایند ارزیابی دروس، دریافت کارت ورود به جلسه امتحان الکترونیکی نمی باشند و امکان ثبت نمره اساتید نیز برای آنان غیر فعال خواهد شد.
- در صورت عدم انجام ارزشیابی اساتید، عدم تسویه حساب مالی و عدم دریافت کارت ورود به جلسه الکترونیکی، سامانه آموزش مجازی (LMS) غیر فعال خواهد گردید و امکان حضور در امتحان وجود نخواهد داشت.
- چنانچه استادان، دانشجویی را به دلیل غیبت بیش از سه شانزدهم جلسات، از حضور در امتحان پایان ترم محروم نماید، مراتب از طریق پیامک به دانشجویان مذکور تا 23 دیماه، اطلاع رسانی خواهد شد.
- بازه اعلام نمره در پرتال دانشجویی از 1 بهمن ماه لغایت 30 بهمن ماه تعیین گردیده است و بازه اعتراض به نمرات توسط دانشجویان، تا 3 روز پس از اعلام نمره اولیه مي باشد.
- دانشجوياني كه به هر دلیل قصد حذف یک یا چند درس را داشته باشند، کافی است در امتحان پایان ترم تعیین شده شرکت ننمایند تا بر اساس مصوبه شورای آموزشی، نمرات این دروس در اسفندماه 1400 از کارنامه ترمی دانشجویان حذف گردد.
- در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه دانشجویان محترم، خواهشمند است موارد و مشکلات خاص در برگزاری آزمون پایان ترم را صرفا به مدیران گروه های آموزشی از طریق آی دی فضای مجازی که در سایت و کانال دانشگاه اطلاع رسانی شده است، انتقال دهید.